KhAk's Design - Persian Art


مُـردم انـدر حـسـرتِ فهم درست آن‌چه می‌گویم به قدر فهم توست

پرشین خاک


چو جنگ آورم آتش سرکشم من از تخمه‌ی نامور آرشم
هم آن آتش تیز برزین منم نبیره جهانجوی گرگین منم



به یاد ستارگان به خاک افتاده ایران زمین








سخنی با دوستان


در دنياي امروز كمتر ملتي است كه به مفاخر گذشته خود توجه نكند زيرا يكي از علايم حيات و زنده بودن ملت ها ملتفت بودن و توجه داشتن به مفاخر گذشته فلسفي، علميٍ فرهنگي، ادبي سياسي، اجتماعي و ملي آنهاست و تاریخ هر ملت شناسنامه آن ملت است ...ملتی که از گذشته خود بی خبر باشد مانند کسی است که شناسنامه و هویتی نداشته باشد. ملتی که تاریخ نداشته باشد مانند درختی است که ریشه نداشته باشد؛ درختی که با وزش کوچکترین بادی از جایش کنده شده و به سرنوشت غم انگیزی گرفتار می اید ..

کشور ما ایران با تمدنی بسیار پیچیده و شگفت انگیز؛ با تاریخی بسیار درخشان و طولانی. از اولین مکان هایی که بشر زندگی دسته جمعی را بنا نهاد و شهرها و بناهای درخشان را به وجود آورد. کشوری در چهارراه تمدن های بزرگ بشری، از یکسو هم مرز با هند و از سویی دیگر از سمت شمال شرقی و آسیای میانه در مراوده ای دائمی با فرهنگ و تمدن بزرگ چین، از سمت غرب هم مرز با یونان و امپراطوری روم شرقی و از سمت شمال در مراوده و مواجهه ای دائمی با روس ها و از سمت جنوب نیز اعراب. اعرابی که با معرفی اسلام به ایران زمین، نقشی مهم و چشمگیری در جلوگیری از تکامل فرهنگ ایرانی ایفا نمودند.

لحطه ای در تاریخ کهن و غنی خود غرق شویم، در این وبلاگ سعی من بر آن است که به پاس قدر دانی از روح بلند بزرگمردان و شیر زنان تاریخ ایران و سرداران و سربازان شجاعی که برای استقلال وطن از جانشان گذشتند یادی از ان عزیزان کنم. روانشان شاد و سرافراز باد.

این وبلاگ در راستای اعتقاد من به مبارزه توامان سیاسی و فرهنگی ایجاد گردیده است. باشد که روزی، مبارزات آزادیخواهان و فداکاریهای آنان ثمر دهد و شاهد رهایی ایران از چنگال اهریمنان و استقرار دمکراسی در آن باشیم.



به یاد دلیرانی که به دار آویخته شدند و درس وطن پرستی در برابر یورش بیگانگان برای جوانان نسل آینده بر جای گذاشتند .

ما ایرانیان بپاس قدر دانی از برکات وجود این ابر مردان و این شیرزنان که جان بر کف نهاده و از مام و میهن دفاع کردند و برای جفظ وطن از هیچ کوششی دریغ نکردند چراغ راهشان را روشن نگه میداریم و همانند پدرانمان با چنگ و دندان از این مرز و بوم دفاع میکنیم.

پاینده ایران وایرانی




ٍ

نقل مطالب تنها با لینک مستقیم و ذكر نام و آدرس پرشین خاک، بلامانع میباشد به سایت پرشین خاک خوش آمدید - شاد و بهروز باشید