|
خِرَد اَفسر شهریاران بود | خِرَد زیورِ نامداران بود |
خِرَد زندۀ جاودانی شناس | خِرَد مایه زندگانی شناس |
خِرَد چشمِ جان است چون بنگری | تو بی چشم شادان جهان نَسپری |
همیشه خِرَد را تو دستور دار | بِدو جانت از ناسزا دور دار |
فردوسی توسی |
آیا اسلام عربی از آنِ مردم ایران است؟
شما خود پس از خواندن این آیه های قرآنی به داوری بنشینید :
۱- « اگر ما این کتاب عربی را بر بعضی مردم عجم نازل میکردیم و رسول به زبان تازی(عربی) قرائت میکرد آنان ایمان نمی آوردند به این عذر که قرآن به زبان ما نیست ما فهم آن نکرده و آن را درک نمیکنیم٫ شما قوم عرب با چه عذر ایمان نمی آورید؟! » سوره بیست و ششم الشعرا آیه های ۱۹۸ ٫ ۱۹۹.
۲- « و اگر ما قرآن را به زبان عجم میفرستادیم کافران میگفتند چرا آیات مفصل و روشن به زبان عرب نیامد تا ما قوم عرب ایمان آوریم٫ ای عجب آیا کتاب عجمی بر رسول و امت عرب نازل میشود؟!» سوره چهل و یکم فصلت السجده آیه ۴۴.
۳- « و چنین قرآنی فصیح عربی را ما به تو وحی کردیم تا مردم شهر مکه و هر که در اطراف اوست از خدا بترسانی و هم از سختی روز بزرگ قیامت...» سوره چهل و دوم الشوری آیه ۷
۴- « ...... ما بر هر قومی شریعت و طریقه ای مقرر داشتیم و اگر خدا بمشیت ازلی میخواست همه را یک امت میگردانید و لیکن این نکرد....» سوره پنجم المائده آیه ۴۸
۵- « ما هیچ رسولی در میان قومی نفرستادیم مگر بزبان آن قوم... » سوره چهاردهم ابراهیم آیه ۴
کتابهای انتقادی سیاسی و دینی
- پرویز سپیتمان - حکیم رازی
- روایات ارداویرافنامه - موبد زرتشتی
- وارث ملک کیان - “دکتر حمید خواجه نصیری” (پرند
- سلمان رشدی - آیه های شیطانی جلد اول ترجمه “روشنک ایرانی”
- سلمان رشدی - آیه های شیطانی جلد دوم ترجمه “روشنک ایرانی”
زکریای رازی به عنوان نماینده «خردگرایی» عصر خویش، دین ستیزی از جنبه علمی و خردگرایی فلسفی و برپایه انسان محوری،
و نه خدا محوری، بود. فلسفه رازی همان دین باستانی ایران است، منهای «شریعت» و بدون «نبوت».
روایات ارداویرافنامه از متون پهلوی ساسانی و داستانی دینی به ویراستاری و ترجمه کیخسرو است
كه اساس داستان اسراء و معراج پیامبر اسلام میباشد كه از روی این دستان کپی شده اند.
ویراف، موبد و قدیس ایرانی نخستین کسی است كه به آسمان «صعود» میکند. او سفری (معنوی) هفت روزه
به بهشت و دوزخ نموده تا در باب ِ آئین و رسوم و تفسیر های مذهبی ِ دین ِ زرتشتی اطمینان حاصل کند...
ملایان قلاش و شیخان اوباش در مورد گذران زندگی نکبت بارشان سه مرحله مهم را مشخص و معلوم داشته اند:
- نخست کودکی و پیش از در آوردن ریش -- که به هر عملی از قبیل گدایی، قوادی، مطربی، لواط دست می یازند.
- سپس جوانی تا مرز چهل سالگی که اعمال مهمشان بیشتر متعه آوردن و پیرزنان در تصرف داشتن و مال یتیمان بر خود مباح کردن و غمازی و شراب پنهان نوشیدن و طعام به حرام خوردن و با رندان هم حجره شدن و کنکان و مفعولان مبادله نمودن و فالگیری …
- و بالاخره رسیدن به مرحله سوم و آن خمس و زکات مفت بر خود روا داشتن و عوام فریبی به درجه اولی رساندن و از گرده خلق سواری گرفتن.
- علی دشتی - تخت پولاد
- علی دشتی - بیست و سه سال
- علی دشتی - زندگی و زمانه پسورد: melliblog.tk
- صادق هدایت - کاروان اسلام
- میرزا آقاخان کرمانی - سه مکتوب
- میرزا فتحعلی آخوندزاده - مکتوبات
- اعترافات حسین بروجردی - پشت پرده های انقلاب اسلامی
- نادره افشاری - خشونت؛ زنان و اسلام
- پارمیس سعدی - اﺳﻼم در زﻧﺎن ﺑﺎ رﻓﺘﺎر ﺣﻴﺮت اﻧﮕﻴﺰ
- مذهب از ديد کارل مارکس
- مذهب از ديد فردريک انگلس
- مذهب از دید روزا لوکزامبورگ
- مذهب از ديد ولادیمیر ایلیچ لنین
- کورت فیشلر - عایشه بعد از پیغمبر بخش ۱
- کورت فیشلر - عایشه بعد از پیغمبر بخش ۲
- ذبیح الله منصوری - عایشه بعد از پیغمبر
- ذبیح الله منصوری - خواجه تاجدار جلد۱
- ذبیح الله منصوری - خواجه تاجدار جلد۲
- سیامک ستوده - تاریخ گفته نشده اسلام جلد۱
- سیامک ستوده - تاریخ گفته نشده اسلام جلد۲
- سیامک ستوده - تروریسم اسلامی، پایان یک شکست
- بهرام رحمانی - نگاهی به تاریخ اسلام
- بهرام رحمانی - اسلام و جمهوری اسلامی ایران
- میکاییل سلطانی - خاطرات یک کافر
- دکتر احمد ایرانی - شش انسان مبارز
- دکتر احمد ایرانی - ترجمه برتراند راسل - نبرد دین با علم
- تشیع و قدرت در ایران - دکتر بهزاد کشاورزی
- سفر به آخرت - شایگان اسفندیاری
- گرفتاری اسلام - ارشاد مانجی
چکیده سرگذشت و افکار شش انسان انقلابی و اندیشمند، که علیه «دستگاه دین و مذهب و حکومت های زور» به مبارزه پرداختند.
از سارتر، راسل، ولتر، مارکس، لنین و گاندی به نام «بشر دوستان بزرگ» یا اومانیست نیز یاد می شود.
مذهبی که به نام «شیعه» و بوسیله شیوخ صفوی در سال ۹۰۷ هجری در کشور ایران رسمیت یافت،
مانند دین اسلام به زور شمشیر و بوسیله قوای غیر ایرانی در کشور مستقر گردید...
بی شک دغدغه خدا نه لخت بودن ساق پای دختران است و نه زمین و آسمان را به خاطر گل روی علی و محمد آفریده است...
هر دینی پیروانی دارد اما در اسلام معاصر «تقلید» بدل به نگرش غالب شده است.
قرآن نه تنها اصلا کامل نیست، بلکه آنچنان تناقض های عمیقی دارد...